Tuesday, July 7, 2009

bile dia mariiiii....

ni hok aku dok bape berahi sangak ni..bile dia mari....dia tu sape??? dia tu....perasaang rindu aku kak kapong ... bakpe auuu aku rase rindu giler kak ghanu........sebak aku rase stresss kuk lekly ni...nok kate banyok mende...dok sangak pulok...tp pale asyik teringak kak pata je...aku kalu stress je..aku teringak pata...pata tengganu chantek oooo...huh...dok tau laa bakpe gini...rindu je kak sane aku makang kepok keping..hahahahhahhha...nasek baik stok kepok banyok kak dumoh...:D sedak jugok kunyah kepok ngan mee hung neh...:D

aku wak mende bile rindu?? selaing dr tgk koleksi gambo pata hok banyok dalang lektok aku ni...aku pasang lagu lagu rakyak...sedak weh...kalu dok caye...acu cube dengo...layang sangak :D



kalu korang nok tau..aku layang sangak lagu lagu rakyak tengganu ni...siyes...korang penoh dengo lagu rodak dok???penoh nari rodak??aku penoh nari rodak..doh name ayoh aku kje ngang kebudayaang...logik arr aku tau...syok beb!!!

so..layang lagu rodak kejak ek..


se lagi..lagu anok burung baniong...perghh!!! aku mmg layang....aku suke bunyi kecing kecing hok blakang tu..:D


se lagi...hok ni aku layang jugop....



dang...mmg dok soh kalu dok dengor lagu ulik mayang...sedak gok...aku mmg suke hafsah ni nyanyi....hafsah ni penyanyi lagu rakyak ghanu....naik bulu roma aku kalu dengor lagu neh....dulu taing skoloh kak saing dungung...dok soh ngade laaa nok nyanyi or pasang lagu neh...ade hok kne sapuk....grrr.....serang giler!!!



na na na na na ghanu kite!!!!!

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!! aku rindu nok makang nasik dagang chendering!! perghh..lazak giler...huhuhuhuhuhuhu

pssttttttt: aku sebenarnye buat kuiz ni..sape sape blogger yang boleh translate kesemua entry di atas ke dalam bahasa malaysia..aku bagi hadiah. tarikh tutup adalah pada 9.7.09 jam 12am. meniru boleh tapi blogger ni, ni, ni , ni dan mane² blogger yang berasal dari negeri terengganu yang icnye adalah 11 tak boley...auto disqualified....kalu korang jawab jugak korang kne banjer aku tgk ice age 3..hahhahahhahhah :P

MASE DAH TAMAT....SILE SERAHKAN JAWAPAN ANDA...CEKGU AIMA NAK RITE..SAPE SAPE YANG GAGAL....TUNGGU KUIZ KEDUA PLAK YE!!!!

18 kumbang & bunga:

zonaku said...

-aima, ni jawapan aku-
Ni yang aku tak berapa suka sangat ni.. bila dia datang... dia tu sape? Dia tu.. perasaa rindu aku kat kampung.. naper ntah aku rs rindu giler kat terengau.. sebab aku rs stress kot lately nie.. nak kata banyak keje, x sgt pulak, tp kepala aku asyik teringat kat pantao jer.. aku kalau stress jer, aku teringat kat pantai. Pantai terengganu cantik oo.. huh.. x tau la naper gini, rindu jer kat sana aku mkn keropok keping... hahahahhaaa.. nasib baik stok keropok banyak kat rumah.. :D sedap jugak kunyah keropok ngan mihun neh :D

Aku buat apa bila rindu? Selain dr tengok koleksi gambar pantai y banyak dalam laptop aku ni.. aku pasang lagu ;gu rakyat.. sedapp weii.. kalau x caya.. arrr cuba dengar.. layannnn sangat :D

-lagu-

Kalau korang nk tau, aku layan sangat lagu2 rakyat terengganu ni.. serius.. korang penah dengar lagu “rodak” x?? Penah menari ‘rodak”? aku penah nari ‘rodak’.. dah nama ayah aku keje ngan kebudayaan.. logik la aku tau.. syok beb!!

So..layan lagu rodat kejap ek..(rodat kalau ikut pemahaman aku ialah salah satu dr cabang inang)

-lagu-

Satu lagi, lagu anak burung 'baniong’ (sori... ini mmg aku x tau... xkan 'bunian' kot!).. perghhh!!! Aku memang layan... aku suke bunyi ‘kecing-kecing’(ini sejenis bunyi.. laa.... cam loceng.. x pun anggap jer lagu ka-ching) y belakang tu... :D

-lagu-

Satu lagi.. y ni aku layan jugak...

-lagu-

Damn.. mmg x dah kalau x dgr lagu ulik mayang.. sedap gak.. aku mmg suka hafsah ni nyanyi.. hafsah ni penyanyi lagu rakyat terengganu... naik bulu roma aku kalau dengar lagu nie.. dulu time skolah kat sains dungun.. toksah ngada2 la nak nyanyi atau pasang lagu nie... ada y kene sampuk..grrr.. seram gila!!

-lagu-

Nananana ganu kita (ni lirik... x leh translate)

-lagu-

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! Aku rindu nk makan nasik dagang chendering!! Pergh.. lazat giler.. huhuhuuhuhuhuu

zonaku said...

huhuhuhuuuuu.. itu jer y aku blh cuba translate.. ko org pertma y buat aku cuba paham bahasa pantai timur.. biasa aku trs ignore...
byk bahasa lain y x peningkan kpl aku y aku leh guna.. heheheheheh

kalau aku menang.. paling2 bg adiah holiday ke pulau redang yer....

hehehehheeeee

Firol said...

Hok aloh mung ingak aku dok pahang sutir pung...aku beri cang orang lain masuk pertandingang ni...bagi orang hok bukang warga ganu la masuk.........

Perghhh gua dah hilang pekat ganu....semenjak pindah

momentinlife said...

aku pn org ganu beb!~ haha
adeh pjgnye!

ape hadiahnye? klu berbaloi aku masuk...
wakaka kejam gile ayat!~ =p

mun-e said...

alaaaa tak terbace aku. huhu. give up give up.

paiseh said...
This comment has been removed by the author.
paiseh said...

apa bahasa ni..? tak paham langsung gua..

hahahahhahaa..!!

Masy said...

panjang betoiiiii dan2 malas nk translate wpon paham je hehehhe

mrblind said...

parok ngat nok translate panjang-panjang..dok ok cetong..

♣haNie♣ said...

tak bace..terus komen..
ape ko cerita??
hahahahahhaha!!

♥keji x..:P

momentinlife said...

ni aku xsuke sgt bile dia dtg… dia tu sape? Dia tu… perasaan rindu aku kat kampong… Kenape ntah aku rindu giler kat ganu.. sebab aku rase stess kot lately ni.. nak kata banyak bende, tak sgt pulak.. tapi kepala asyik teringai kat pantai je.. aku kalau stress je.. aku teringai pantai… pantai Terengganu cantik oooo.. huh tak tau kenape gini.. rindu je kat sana aku makan keropok keping. Hahahahaa nasib baik stok kopok banyak kat rumah.. :D sedap jugak kunyah keropok dengan mihun nih.. :D

aku buat ape bile rindu? Selain dari tengok koleksi gambar pantai yang banyak dalam laptop aku ni, aku pasang lagu2 rakyat. Sedap weh.. kalau tak caye, cuba dengar, layan sangat :D

kalau korang nak tau.. aku layan sangat lagu2 rakyat Terengganu ni.. series.. korang pernah dengar lagu ‘Rodak’ tak? Pernah menari ‘Rodak’? aku pernah menari ‘Rodak’. Dah name ayah aku kerje dengan kebudayaan.. logic arr aku tau.. syok beb!!!

So layan lagu ‘Rodak’ kejap ek..

Satu lagi, lagu ‘anak burung baniong’.. pergh!! Aku mmg layan.. aku suka bunyi kecing2 yg kat blakang tu… :D

Satu lagi, yg ni aku layan jugak…

Dan mmg tak sah kalau tak dengar lagu ‘ulik mayang’.. sedap gak.. aku mmg suke hafsah ni nyanyi.. hafsah ni penyanyi ;agu rakyat Terengganu.. naik bulu roma aku kalau dengar lagu neh… dulu time sekolah kat sains dungun.. jgn nk mengade la nak nyanyi or pasang lagu nih.. ade la kene sepak.. grrr seram gilerrr!!!

na na na na na ghanu kite!!!!!

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!! Aku rindu nak makan nasik dagang chendering!! Pergh.. lazat giler… huhuhuhuhuhu


----------------------
wah!! hebat kan aku traslate??
hilang ngantuk aku beb! wakakka

aku xkire.. klu xbetul.. ko kene bg aku hadiah jugak!

momentinlife said...

aku rsa.. ni la komen terpanjang aku aima...
abis terpusing biji mata aku... hahah

* reen cepat!!! sblm kul 12mlm!! haha

momentinlife said...

Reen? mana ko??
5 minit lg..
wakakaka

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

ni yang aku tak berapa suka sangat ni..bile dia datang..dia tu sape??? dia tu....perasaan rindu aku kat kampung ... kenapa tak tau aku rase rindu giler kat terengganu ........sebab aku rase stresss kut lately ni...nak kata banyak menda...tak sangat tp kepala asyik teringat kat pantai je...aku kalu stress je..aku teringat pantai...pantai terengganu cantik oooo...huh...tak tau laa kenapa jadi macam ni...rindu je kat sana aku makan keropok keping..hahahahhahhha...nasib baik stok keropok banyak kat rumah...:D sedap jugak kunyah keropok ngan meehun ni...:D


aku buat apa bila rindu?? selain dr tgk koleksi gambar pantai yang banayak dalam laptop aku ni.. aku pasang lagu rakyat...sedap wei.kalau tak caya cuba dengar.. layan habis.. :D


kalu korang nak tau..aku layan habis lagu lagu rakyat tengganu ni...serius...korang pernah dengar lagu rodak tak?? aku pernah menari rodak..dah tentu-tentu ayah aku kerja dengan kebudayaan..memang logik ar aku tau...syok beb!!!


satu lagi...yang ni pun aku layan jugak.....



so..layan lagu rodak kejap ek..


satu lagi..lagu "anak burung baniong"...perghh!!! aku mmg layan....aku suke bunyi kecing kecing kat belakang tu..:D

dan...mmg tak sah kalau tak dengar lagu ulik mayang.. sedap gak..aku memang suka hafsah ni nyanyi..hafsah ni penyanyi lagu rakyat terengganu..naik bulu roma aku kalau dengar lagu ni (aku pun, aima...dulu masa sekolah kat sains dungun, jangan ngade-ngade laaa nak nyanyi or pasang lagu ni...ada yang kena sampuk...grrr.....seram giler!!!



na na na na na ghanu kite!!!!! (tak payah translate la kot...sbb ni lirik lagu..hahahaha)



aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!! aku rindu nak makan nasik dagang chendering!! perghh..sedap giler...huhuhuhuhuhuhu



GILA PUNYA PANJANG KO PUNYA ENTRI MAU TRANSLATE.. HUHUHU. XPE..BAGI SOKONGAN PD KAWAN-KAWAN. NAMPAK SGT AKU XDE KEJA.

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

amaran :

jangan sampai aku buat kuiz pasal bhasa pahang dah la, aima...lgsung x rmai yg paham

aim-a said...

Jawapan kuiz di atas: Jawapan adalah muktamad..sebarang komplain tidak akan dilayan dan jika dilayan pun akan menyebabkan penyusutan markah jikalau semakan balik dibuat...hihihihihi

ni yang saye tak berape suke ni, bila dia datang.dia tu sape? dia tu...perasaan rindu aku kat kampung...tak tahu laa aku rase rindu kat ghanu...sbsb aku rase stress kot lately ni..
nak kata banyak benda..tak sangt plak...tp kepala asyik teringat kat pantai aje..aku kalau stress je..aku teringat pantai..pantai terengganu chantek ooo..huh..tak tau laa kenape begini...rindu je kat sana
aku makan keropok keping..hahahhhhah..nasib baik stok keropok banyak kat umah..:D sedap jugak kunyah keropok dengan mee hoon neh :D

aku buat ape bile rindu??selain dr tgk koleksi gambar pantai yang byk dalam lepto aku ni..aku pasang lagu lagu rakyat..sedap weh..kalau tak percaye..cuba dengar...layan sangat :D

kalau korang nak tau..aku layan sangat lagu rakyat terengganu ni...siyes..korang pernah dengar lagu rodat tak? pernah menari rodat??aku pernah menari rodat...dah nama ayah aku kje dgn kebudayaan...lagik arr aku t au..syok beb!!!

so..layan lagu rodat sekejap ek...

satu lagi...lagu anak burung baniong...pergh!!!aku mmg layan..aku suke bunyi kching kching yang kat belakang tu..:D

satu lagi..yang ni aku layan jugak....

dan .. mmg tak sah kalau tak dengar lagu ulik mayang...sedap jugak..aku mmg suke hafsah ni menyanyi..hafsah ni penyanyi lagu rakyat ghanu..naik bulu roma aku kalau dengar lagu neh...dulu masa skolah kat sains dungun..jgn nak mengade laa nak menyanyi or pasang lagu neh..ada yang kne sampuk...grr...seram giler!!!

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! aku rindu nak makan nasi dagang chendering!!! perghhh!!!! lazat giler...huhuhuhuhuhu



setelah cekgu aima rite, terdapat kesalahan major pada perkataan yang boley membawa maksud yang berlainan.

3 anak murid yang dpt jawab sipi sipi shj :-

zonaku: a) rodak => rodat , b) damn => dan c) soh => sah d) toksoh =>jangan

moment: a) rodak => rodat b) sepak => sampuk

hazerin: a) rodak => rodat b) sangak( utk perkataan sangak kedua) => sangat , susunan ayat terbalik....

nampaknye tiada pemenang utama pada kuiz kali ini...namun demikian...kesungguhan anda semua amat cekgu hargai...takpe..usaha tangga kejayaan...cube lagik utk kuiz kedua selepas ini!!!!

momentinlife said...

what? bapak pjg kami jwb, salah sikit cekgu kata jwpn kami sipi2?

cuba lagi??

uh! frustnya!

*aku menaip ngan lampu bilik bertutup ok..wakaka
** menjwb kuiz kamu, buat aku terkenang kisah2 terengganu aku dulu..hahah

aim-a said...

moment: hihihihihi...awk dpt 5 bintang okey :D

Post a Comment

letak komen yang besh besh je taw..:D

 

Aim-A .. Happily Ever After :D. Design By: SkinCorner