Friday, February 20, 2009

S.A.Y.A.N.G

Luahan dari otak yang agak tertekan dari pemerhatian yang berlaku dipersekitaran... tiada kene mengena ngan yang hidup or mati...layan.....

Sayang. Love

L is for the way you look at me
O is for the only one I see
V is very, very extraordinary
E is even more than anyone that you adore can

Love is all that I can give to you
Love is more than just a game for two
Two in love can make it
Take my heart and please don't break it
Love was made for me and you

Love is all that I can give to you
Love is more than just a game for two
Two in love can make it
Take my heart and please don't break it
Love was made for me and you
Love was made for me and you
Love was made for me and you,,,

Senang kan untuk diungkapkan.Sebut je sayang.Panggil je org tu sayang.Mmg sesetengah org senang untuk ungkapkan sayang.Tapi sayang tidak boleh dipaksa.Kita tak boleh memaksa diri kita utk sayang org yang kita tak sayang.Sayang itu perlu datang secara semulajadi.Kita kengkadang senang nak syg org dan ade yang agak sgt susah nak sayangkan orang betul².Tapi bile kita dah betul betul sayang susah kita nak lepaskan.Memang susah dan kadang-kadang kita tak ada reason kenapa kita sayang org itu.



Bila orang yang kita sayang sentiasa ungkap sayang kat kite..panggil kite pun syg...mesti kita rase happy kan...mesti hidup kita ceria kan? Kita macam rasa nak nyanyi lagu rasa sayang aje.



Tapi,pernahkah kite sayang org tu betul²?Semua kite pernah kan.Tapi bila sayang itu tidak dihargai, apa yang kite rase? Mesti kite rase keciwa kan? Kita berusaha utk tak syg org tu lagi. Tapi bolehkah?Mampukah kita? Go with a flow jer laa...ade jodoh tak kemana.



Tapi, bila sayang itu semua sudah tiada, apa yang kite rase? Kita rase kosong kan?Kita rasa sepi kan?

Oh Sepi,
Kau datang dan pergi.

Oh Sepi,
Kau tidak memeritkan.

Oh Sepi,
Ketika bersama kau, banyak yang aku renungkan.

Oh Sepi,
Renungan itu tidak membawa ku ke dunia angan².

Oh Sepi,
Malah kau membuat ku lebih matang.

Oh Sepi,
Engkaulah yang paling terindah.



Sesetengah kata sayanglah org yang sayangkan kita.Tapi boleh ikut ke pepatah ni? Kalau kita tak sayang org tu tapi org tu sayang kita, kita nak buat ape? Adakah perlu buat bodoh saje?Boleh juga jika itu yang boleh kita buat kita bahagia. Ya, bahagia.



Yang saya tahu,susah untuk mencari yang benar² jujur ungkapkan sayang..terlalu banyak melakolik drama swasta.Bila orang itu tahu kita sayang dia, maka mmg ada kebarangkalian besar sayang kita itu tidak akan diambil kisah.Kenape?Aku pun x de jawapan untuk itu.Mungkin sebab dia dah tau kot kite sayang dia sbb tu dia jual mahal.Kalau jual mahal, tak yah laa beli sbb skrg kan ekonomi tgh gawat..kena laa jimat cermat.So,lupekan.Jangan diharap lagik dengan sayang yang itu.Berhenti Berharap..bak kata Sheila On 7.Tapi kalau kita sayang jugak camne?Lupekan laa.Itu yang terbaik.Better sayang yang lain.Tapi tepuk dada sendiri arrr..pastu sedawa.

Tapi ingatlah...kalau kita sayang seseorg tu..jangan terlampau sayang sebab itu akan membuatkan kita sgt sakit bila sayang itu hilang dan sayang itu akan menjadi kebencian sehingga keturunan ke 21. Tapi tak elok benci benci ni.Buat rilek aje laa.



Dan sayang hanyalah ungkapan..jgn tertipu...sayang yang betul betul sayang adalah sayang yang terbit dari hati yang suci dan ikhlas dan hanya hati kita yang dpt rasa jika sayang itu wujud.Sebab itu love tandanya hati sebab dari situlah sayang bermula.



Kengkadang kita hanya menghargai sayang org bila org itu sudah tiada.Tidakkah itu kejam dan hanya menzalimi diri sendri dan org itu?



Mungkin ada yang pernah dengar ungkapan di bawah.Tapi saya nak letak juga.

Dihadapan orang yang kau cintai,
musim dingin berubah menjadi musim semi yang indah
Dihadapan orang yang kau sukai,
musim dingin tetap saja musim dingin hanya
suasananya lebih indah sedikit

Dihadapan orang yang kau cintai,
jantungmu tiba tiba berdebar lebih cepat

Dihadapan orang yang kau sukai,
kau hanya merasa senang dan gembira saja

Apabila engkau melihat kepada mata orang yang
kau cintai, matamu berkaca-kaca

Apabila engkau melihat kepada mata orang yang
kau sukai, engkau hanya tersenyum saja

Dihadapan orang yang kau cintai,
kata kata yang keluar berasal dari perasaan yang terdalam

Dihadapan orang yang kau sukai,
kata kata hanya keluar dari pikiran saja

Jika orang yang kau cintai menangis,
engkaupun akan ikut menangis disisinya

Jika orang yang kau sukai menangis,
engkau hanya menghibur saja

Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan
rasa suka dimulai dari telinga
Jadi jika kau mau berhenti menyukai seseorang,
cukup dengan menutup telinga.

Tapi apabila kau mencoba menutup matamu dari
orang yang kau cintai, cinta itu berubah menjadi
tetesan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam
jarak waktu yang cukup lama.

“Tetapi selain rasa suka dan rasa cinta… ada
perasaan yang lebih mendalam.
Yaitu rasa sayang…. rasa yang tidak hilang
secepat rasa cinta. Rasa yang tidak mudah berubah.

Perasaan yang dapat membuat mu berkorban untuk orang yang kamu sayangi.
Mau menderita demi kebahagiaan orang yang kamu sayangi.

Cinta ingin memiliki. Tetapi Sayang hanya ingin
melihat orang yang disayanginya bahagia..
walaupun harus kehilangan.”

So,sayangilah org yang kita sayang selagi dia masih bernyawa.Tunjukkan sayang itu supaya kita tak merasa keciwa di kemudian hari.




Nota kaki:
HUMAN BEINGS ARE SUCH SMALL CREATURES, AREN'T THEY?
SO DON'T BE TOO WORRIED ABOUT EVERYTHING,
TREASURE EVERY MOMENT, DO WHAT YOU WISH TO DO.....
BROADEN YOUR VIEW, BROADEN YOUR MIND,
DON'T WORRY TOO MUCH ABOUT THINGS THAT ARE BOTHERING YOU,
DO TREASURE YOUR LOVED ONES, LIVE SAFELY AND PEACEFULLY,
ALWAYS BE HAPPY TO WELCOME THE COMING OF THE NEW DAY....... ENJOY THE SUNSHINE ..
ALWAYS LOOK AT THE BRIGHTER SIDE OF THINGS.....

Saye amik kata² ni dari blog ini...thanks beb!!

13 kumbang & bunga:

Mr PenyuBiru said...

seribu kali sayang - iklim

err..ko dah tulis pjg ku dah tau nak kumen ape.

aim-a said...

to penyu: errrr....komen ko ni kompius arrr..ko tau nak komen ape or tak tau nak komen ape? hehehhehe :p

chemistry_lady said...

sedih plak baca post ko kali nih :p

ini luahan hati ko ek.. jujur rasanya.... apapun, cheer!!!

aja aja \\o_0// ganbatte

aim-a said...

to hajar: haah..luahan dr hati aku yg jujur...kepale otak ngah stress nih...hehehehhe :D tq tq tq..chaiyok!!

paiseh said...

huh.! pompuan..
depress sket..terus jadi auto-jiwang..
gua memang tak tau langsung nak sayang2 nih.. bleh?? hahahhaa..!!

aim-a said...

to paiseh: nak aku ajarkan ke? no problem..hehehhehe :P ko senior aku rupenye kat semesdian...ingat kan junior...huhuhuhhuhuhu...:p so..banjer aarrr junior yang comey ini ek :p

Monkey D Luffy said...

Ambil pengajaran dr yg berlaku jer ler... huhu.

p/s: semua org buat silap kan

maymay said...

tak terkomen aku.....cuma senyum ajer :)

Firol said...

ni apa yg terbuku dihati ke?

aim-a said...

to kapten: yup..blaja dr apa yg telah berlaku...itulahh pengalaman :D

to maymay: thanks sbb sedekah senyuman kat aku...:D

to f'rul: dari hati ke kepala otak ke blog :p

ad3ck said...

ber-sentimentol lak ko neh eheheeheh

kEy said...

hukhuk~
sdeY jeR..

aim-a said...

to ad3ck: haah..mentol terlebeh :p

to key: ko feeling lebey kot..hehehhe :p

Post a Comment

letak komen yang besh besh je taw..:D

 

Aim-A .. Happily Ever After :D. Design By: SkinCorner