Friday, August 15, 2008

Fikir fikirkan....

Adakalanya kita cuba lari dari RINDU tp SAYANG yg b'putik di hati meronta resah tak menentu, lalu memaksa kita menerima kenyataan sesungguhnya HATI ini memerlukan CINTA dan KASIH SAYANG...

Tetapi untuk mendapatkan cinta dan kasih sayang kadang-kadang sukar dan ade yang mendapatkannya dengan mudah...Ada yang mendapatkan CINTA dan KASIH SAYANG dengan pelbagai cara.. samada dengan cara yang betul atau tidak...

Ada yang bahagia di atas kedukaan org lain...alasan...dia pun ade hak untuk bahagia ... Dan ade juga yang sanggup berkorban diri asalkan org lain bahagia....Itulah manusia...

Bila di fikirkan semua, apa yang Allah tetapkan itu adalah yang terbaik buat kite walaupun ianya amat pahit dan sukar untuk kite terime...Mungkin kita akan bertemu dengan org yg salah sebelum berjumpe dengan org betul..hurm..frasa ini sudah banyak kali saye bace dimane dan mungkin frasa ini dibuat utk menyedapkan hati yang patah saje..mungkin...

Allah menduga hambaNYA kerana Dia tahu hambaNYA boley menghadapi dengan tabah dugaan yang diturunkan...:D

Apa yang penting adalah Cinta dan Kasih Sayang kita untuk-NYA. Adakah sudah cukup Kasih Sayang yang kite berikan untuk DIA? Solat cukup tak? Selalu ingat DIA tak time senang?Jangan time susah je ingat...:P

Conclusion: Apa Apa yang terjadi jgn mudah patah semangat n mengalah...Allah sentiasa ada dengan kite :D Semoge Bahagia di hati ini berkekalan :D Amin...:D

6 kumbang & bunga:

Mr PenyuBiru said...

hidup nie umpama roda. Sekejap kita bahagia sekejap kita kesempitan. itu lumrah. aku doakan kebahagian ko berpanjangan.amiin.

aim-a said...

to mr.penyubiru: amin...smoge bahagia ko pun berkekalan...errr...roda tu gune rim ape ek? type r ke? hehehehe :P

butaseni said...

jalan tu membahagiakan ke tidak,kita kena redah jugak sebab semua tu dah tertulis :D

Anonymous said...

betul-betul ke telefon ibu setiap hari? kalau saye pun macam itu mesti seronok... bole cakap dengan ibu setiap hari...

miadaniadanial@yahoo.com

aim-a said...

to butaseni: yes......semestinya...kne tempuhi jugak :D

to mia: yes...setiap hari sy telefon ibu saye...rase lain kalau x call...ayah pun saye call jugak..tp x sekerap sy call ibu laa :D

Anonymous said...

mungkin tak kita bole jadi kawan baik? macam kakak dengan adik? .:mia:.

Post a Comment

letak komen yang besh besh je taw..:D

 

Aim-A .. Happily Ever After :D. Design By: SkinCorner