Monday, August 16, 2010

berselisih ngan maut

Time: 11.15pm

Date:15th August 2010

Lokasi:LPT KM74.5 menghala ke kuala lumpur selepas to Karak sebelum Simpang Kg.Sungai Dua

Saksi: aku as a Driver

Penumpang kete: adik adik aku

Kejadian: Selepas tol karak, menuju ke selekoh2 tajam di Sungai Dua. Jalan mmg licin sbb baru pas ujan. Memule ikut Lane kanan...tp sebab tak yakin ngan jalan yg licin, aku tukar ke lane kiri. bawak dgn kelajuan sederhana, 70km/j. Melalui selekoh2 yg tajam yang tiada penghadang disebelah kiri membuatkan aku berhati2 dan tidak laju...Jarak kereta aku ngan kereta depan dlm 50m..tetibe..sampai kat selekoh di KM74.4 ada kereta seakan2 Savvy dari Lane kanan yang amat laju terus masuk lane aku dan terus masuk ke dlm gaung tepi bukit/longkang yang dlm kat bahagian paling kiri lebuhraya dan aku terus tak nmpk sebarang lampu dari kereta tu.Terjunam dan terbenam. Aku agak panik..terus jerit " ada kereta accident depan kete kite!!" adik aku yg duk sebelah terkejut.. aku berhenti di bahu kiri jalan...nyalakan emergency light .. suh adik aku call polis...tapi adik aku tak kasik berhenti..yelah..aku berhenti betul2 diselekoh..kang kereta aku plak yg kne langgar...aku berhenti di KM 74.9 .. nak ke tempat kejadian tp adik aku tak kasik..kawasan situ mmg gelap dan bahaya...sudah call polis,ambulan,bomba. kalau ikutkan apa yg aku nmpk tadi..mangsa mungkin akan tersepit ...

Yang membuatkan aku menggigil adelah..andai kata aku bwk dlm 80km/j atau 85km/j tadi..sudah tentu kereta tu akan langgar pintu driver kete aku dan kami akan bersama2 ke gaung itu sbb kereta tu mmg betul2 45 degree straight masuk ke lane aku.Nauzubillah. Mmg aku mengucap panjang. Lutut gigil gak. Aku macam rasa pemandu tu mengantuk sbb tak nampk seperti kereta tu terhoyong hayang hilang kawalan....tetapi terus sahaja meluru ke arah tempat kejadian.

Depan lagi berdekatan Genting sempah pun ada kemalangan...di MRR2 berdekatan susur ke AKLEH pun ada satu lagi eksiden.

Nauzubillah.

Syukur ke hadrat Allah aku dan adik2 selamat sampai dirumah di seri kembangan.Alhamdulilah.


note: Sehingga ke hari ini..16th August 2010..saya masih tak tau keadaan mereka yang terlibat dlm kemalangan tu.camne nak tau ek?

2 kumbang & bunga:

adie said...

Alhamdulillah..seb baik selamat. kes-kes camni la yg aku takut biler bawak kete. kita punyalah berhemat bawak kete tertibe ade kereta lain yg tak berhemat langgar kita yg tak bersalah.moga dijauhi dari kejadian sebegini.

speedrider said...

alhamdulillah semuanya selamat

Post a Comment

letak komen yang besh besh je taw..:D

 

Aim-A .. Happily Ever After :D. Design By: SkinCorner