Tuesday, September 9, 2008

Hadiah utk korang.....

Holla kawan2....Slamat berpose...sebenarnye sy lambat hupdate sbb otak sy sedang menumpu memikirkan camne nak selesaikan masalah kat bwh ni...akhirnya saye masih tak dpt selesaikan jugak...so...sape2 yg dpt selesaikan dengan betul...sy bagi hadiah :D


Sila selesaikan:

Sila kira berapa cas elektrik yg terdpt pada syiling 1 sen ini.




Weight: 3.11 gm
Atomic number of copper,Cu = 29
No. avogadro: 6.03 X 10 kuasa -23

Dateline adalah hari jumaat sebelum 12 tghari.

Conclusion: subjek physic time SPM aku dpt 5....korang mesti terror dr aku kan..so...slamat menjawab :D

10 kumbang & bunga:

ad3ck said...

jawapan dia: 0

bosannya. apa hadiahnya?

aim-a said...

to ad3ck: salah... owh..part part ilmu bosan plak...aku ngah kaye skrg..hadiahnye mmg lumayan :D sila cube lagik.........

Mr PenyuBiru said...

aduss..aku malas nak pikir la,nanti kalu aku pikir,blog aku pun tak hapdet jugak cam blog ko.hehe..

aim-a said...

to penyubiru: alah....hehehhehe :P

butaseni said...

ayoyo,salah bilik lak
hahaha

Mrs. Amie said...

harus saye tak paham...ada ke soalan cenggini? muahahaha..

aim-a said...

to butaseni: dah masuk tak ley kuar...kurung diaa....hahahhahah :P

to mrs. amie: haah..soklan dr CEO aku..dia nak jawapan ari jumaat neh...huhuhuhuhuhu :((

Mr PenyuBiru said...

sungguh kejam CEO ko nie.

ape kate ko suruh dia pegang duit syiling 1 sen tu, dan ambik karen letrik, ko sentuhkan pada syiling yg CEO ko tgh pegang tu, dan tanya dia dgn muka selambe "ada cas letrik tak?" hehe...

jawapannya 29²/ (6.03x10) * 3.11 = lebih kurang 1.55 sen seliter. hikhikhik...

aim-a said...

to penyubiru: hehehehe...esok aku try buat...errrr...tp kalau raye ni gaji aku tak masuk...ko byr bg pihak CEO aku eh...hehehehe :P

13may said...

duit satu sen dah takleh bayar bil letrik..so, buat apa ko penat2 kira cas letrik...hehhe hehe

Post a Comment

letak komen yang besh besh je taw..:D

 

Aim-A .. Happily Ever After :D. Design By: SkinCorner