Friday, December 21, 2012

Dirempuh,digilis,dilenyek dan diseret oleh ATV@Pantai Batu Buruk

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua blogger. 


Pertama sekali saya bersyukur kerana masih dipanjangkan umur oleh Allah SWT selepas tragedi itu.Tragedi seperti tajuk diatas lah.Masih ngeri,trauma dan rasanya mungkin tak akan jejak pantai dalam jangka masa yang panjang jugak rasanya.Dan juga trauma tgk ATV tu...

Ramai yang bertanya,camna boleh kene langgar?Citenye macam ni...buat ringkas je lah...huhuhu

17 Dec 2012

10.30am : Sampai di Pantai Batu Buruk bersama2 dengan en.suami,aiman dan 4 org anak sedara saya.Kami semua berjalan la menuju ke pantai. Ibu dan sepupu saya dari Johor,Dayah dah lama sampai dan tengah main air. Saya pun join main air juga tp just cecah2 gitu je lah...tak mau basah sbb tak bawa baju spare.Aiman suka giler main air laut ngan ibu.En. Suami ke hospital jap sbb  nak cuci luka di jari tu..

Hujan renyai2 .. kami semua beransur pulang... saya di hadapan , ibu aiman,dayah,alim,safiah,aniq dan akil jalan di belakang...dalam jarak lebih kurang 5 meter di belakang saya .. 

Saya berjalan cepat2 menuju ke kereta sambil menggalas beg aiman.Masih di kawasan pantai.. tiba2 kedengaran suara budak gelak2 dan bunyi kenderaan bermoto...

Saya berpaling ke belakang...otak dan hati berkata ... Ya Allah..lajunye budak ni bawak moto...eh eh..kenapa moto ni tak belok dan ikut laluan dier..kenapa moto ni menghala ke arah saya??? Dan...DUSH!!!!!  Diri ni rasa seluruh badan di rempuh,digilis,dilenyek dan diseret oleh moto tu dari belakang.sakitnye Tuhan saja yang tau..Kawasan enjin moto dan tayar tu betul2 diatas kepala saya.Pandangan kabur..cermin mata entah ke mana...kalimah Allah saja yang mampu saya ucap..saya bingung sebab cepat sgt kejadian ni berlaku..Alhamdulillah Allah masih sayangkan saya kerana beg aiman telah cover kepala dan leher saya...Kedengaran suara ibu yang menjerit minta tlg utk alihkan moto tu dan ibu memanggil nama saya...sy sedar..namun sakit yang amat sgt di bahagian czer dan kaki kanan...buat saya tak boleh bergerak...hanya menyahut perlahan ibu panggil.

Tunggu ambulans datang .. tahan je lah sakit...saya tgk sekeliling...track moto tu jauh dari tempat sy berjalan..yer,...moto tu terbabas .. dan penunggang moto tu adalah 3 org budak kecik berusia 9-10 tahun..3 org naik satu moto ATV tu.

Ambulans sampai...bawa ke kecemasan HSNZ .. xray kat bahagian pelvik..alhamdulillah...tak da patah.cuma bengkak kat bahagian atas cik V,bengkak dan lebam seluruh belakang badan terutama bahagian kiri badan. Kaki kiri kanan bengkak kat keting. Rusuk kiri pun bengkak.Leher tak leh gerak sgt..amat berat..baring saja..alhamdulillah...masih bernyawa..

Mak bapak budak yang langgar saya tu datang ke A&E .. minta maaf dengan saya.Sempat suruh saya jangan buat report.Sori..maaf boleh...tp report tetap report..

Dan sehingga entry ini ditulis..sy masih mc..sakit2 satu badan..sengal..kne pakai stokin..dah macam berpantang semula.

Layan je lah gambar kat bwh ni...dah cemas2 tu ayah saya terlupa nak snap pic saya yg terbaring atas pasir.
Tgk moto tu je pun saya dah seriau.Masih terasa rempuhan yang kuat tu.huhuhu


 Mak Bapak budak yang langgar saya tu...pelancong dari melaka .. 


ATV yg kaler merah ni lah yang langgar saya..ATV tu betul2 tindih saya dan tayar kanan depan ATV tu atas kepala saya ... 

Dan utk pengetahuan semua..track ATV ni langsung tiada pagar dan penghadang. Kiranya di laluan orang ramai lah.Kepada pihak yang bertanggungjawab...sila ambil perhatian. 

Insyaallah berjumpalah kita di mahkamah nnt :)

Update 22/12/12: Keratan Akhbar Metro


12 kumbang & bunga:

adie said...

laa..satu ATV naik 3 orang?? giler ape diorang ni? kena saman mintak ganti rugi ni..jgn lepaskan begitu saje..moga jadi pengajaran buat semua..jgn ambil mudah jer..

pepehal moga ko cepat sembuh..makang kepok lekor banyok skit..sihat aa.. hehe :D

Aima Othman said...

Penyu:alhamdulillah selamat.kalau patah riuk tak tau arr camna. itulah. akan ambil tindakan.insyaalllah.

Masy said...

teddiaaaaaaaa... bijak2 org kampung ai -_-" ni la klu org ckp kang memasing kata reti jaga, tp dh smpi terlanyak org ni baru laaa nk gelabah nenen. eieieieiei

apepon moga aima cepat sembuh yee.. dah sihat nanti mohon bawak balik kepok lekor banyok sket hehehe

Aima Othman said...

kak baby:thanks kak.boleh mak bapak budak tu ckp..dah nak kne nak wat camna.lagi lah ibu sy hangin.huhuhu

HEMY said...

yang perlu ditarik ke mahkamah pengusaha dia...budak tu mmg yg in charge kasi naik bertiga..depa naik je la...

saman beb saman!!!

Aima Othman said...

hemy:yer.pengusaha dan pihak yang membenarkan aktiviti ini dijalankan tanpa memikirkan keselamatan org awam.yeah!!!insyaallah!!

Aima Othman said...

*pihak bertanggungjawab

zonaku said...

penganjur mmg salah sebab x hadkan umur org y naik atv tu.....


yang mak bapak budak2 tu gamaknya tertinggal akal logik masa bercuti gamaknya......


mmg la mende nk jadi, tapi salah tetap salah. budak bawah umur ko biarkan..... mmg mengundang bahaya....


moga cepat sembuh ye... alhamdulillah masih pjg umur.. dah lama x jumpa ko

speedrider said...

Alhamdulillah ko selamat Aima. Baru tahu lepas ko up blog ni. Moga bersabar dengan ujian ni

❀aRaBeLLa❀ said...

Beb terkejut aku baca..aku doakan ko cepat sembuh oke..aminn

Aima Othman said...

bella: thanks.aku yg kne ni pun terkejut.huhuhu

Erina Asmawani said...

Ya Allah kak..seramnya baca. Syukur akak n Aiman takde pape.Terbayang camne sakitnya akak masa tu..especially kat tmpat czer.Huuuuu. Yang parents budak tu macam rilek je cakap gitu, cer kena kat anak dia..saman tau kak!

Post a Comment

letak komen yang besh besh je taw..:D

 

Aim-A .. Happily Ever After :D. Design By: SkinCorner