Wednesday, March 10, 2010

Tips Memelihara Ikan Lumba² aka Dolphin

Helooo!!! Bertemu lagik kita di rancangan Tips² Penjagaan Haiwan :D Kali ni haiwan yg saye nak kasik tips adelah Ikan Lumba² aka Dolphin. Apa? Tak percaya saye bela dolphin? ish ish ish..sile la percaya.Buat masa ni saye hanya membela seekor ikan dolphin sahaja.Tak boleh banyak²..tak larat nak jaga. Dolphin ni senang aje nak jagenye. Pertama nya kite kne la kasik makan...gemuk dan sihat laa dier.Kedua nya bahagian dalam dolphin ni perlu dibasuh bagi memastikan ianya sentiasa bersih. Dan juga..jangan sesekali kasik dolphin ni makan berlebihan...nnt boleh jadik patah tulang rangka ceritenye. Kesian laa kat dolphin ni. Satu lagik...dolphin sy ni sgt jinak. Best.Senyum sokmo. Kasik makan byk tak merungut cuma nmpk lebih pendek laaa kalau makan byk. So..anda semua..kalau nak bela dolphin ni..pastikan anda kasik makan sedang² saje..jgn byk jgn kurang.Tetapi arini saye dah terlebih kasik makan dolphin saye. Agak kasihan la jugak. Takpe..esok lapar semula.Okeylah...rasenye cukup lah tips² utk hari ni. Harap korang boleh applied tips ni kat dolphin korang. Owh ya...esok sy bawak dolphin balik ghanu..harap dia selesa laa dlm kereta. Okey..korang...ini lah dolphin saye....

Jeng Jeng Jeng











































































































































Tada!!!!!!!!




Hehehehhee...gemuk dan sihat kan dolphin saye :D
Anda punye dolphin macam mana plak? :D

18 kumbang & bunga:

moment said...

haha sama la kita!
aku cuci baju paling rajin 2 kali seminggu.. tahap biasa, seminggu sekali je..

bila jemur, bole susun balik baju tu ikut hari aku pakai.. lengkap 6 hari! haha

moment said...

owh klu balik bahau, mak aku kompom ckp
"dari zaman asrama smpi tua perangai ndak berubah!" haha

moment said...

saje nk komen smpi 3.. =D

Aima Othman said...

moment: hahahahahhha...same laaa ngan aku...kita serupa...aku paling beratttt nak lipat smula baju² tu...huhuhuhu..ade tak mesin yg tlg lipatkan???? wow!!!! 3 komen...okey pe...semalam penyu komen 2 je :P

moment said...

aku? suka lipat baju, tapi sgt la lambat.. so klu aku ade masa je aku lipat.. biasanya hang je.. senang, ngan xkusut..aiseh~

*suda komen 4.. =P

Aima Othman said...

moment: ok..next week aku pos ke lanchang baju² aku utk dilipat..kehkehkeh

mane penyu ni?? tak mo lawan komen ngan moment ke?? :P

moment said...

penyu dah tuka jd dolphin..~

Aima Othman said...

moment: hahahahhhahhaahha!!!! dia taw ke kite buat ketupat ttg dia kat sini ni?? hehehe

Hazerin said...

ish ish.. x leh diikuti prgai ini org tua 2 org (ko n wafa).

ai jugak yg rajin.

Erina Asmawani said...

akak dolphin, ena de ladybird..lagi tomey ;p

Masy said...

akak pon basuh baju seminggu sekali je. klu malas, bole jadi 2 minggu sekali. tp penat arr sbb kene basuh dua kali wpon sekali je. haa pening tak?

hahahaahahahhah giler ah. tp bkn sbb malas eh. sbb nk jimat. jimat tu penting ye adik2~

achik ezam said...

cam ampeh!!!!!


agak2 dolpihn ti bole buat masak lemak tak???

zonaku said...

huhuuu... aku pny skema.... x der menyerupai apa2 pun.. kalau ramai dtg rmh.. cepat la penuh.

keje pakai uniform mmg kene rajin basuh......






tp aku sgt x suka lipat bj. kalau ko dpt mesin lipat baju tu, ajak aku p beli sama tau

zonaku said...

errr.. kalau balik kampung, jgn harap la nk nengok aku lipat baju.......


aku tgk jer longgokan bj tu tanpa perasaan.... lelain aku blh buat, kecuali lipat....... rs cam langgar pantang kalau buat.... blh?

Anonymous said...

haha
malas basuh baju ni

HEMY said...

ni bukan dolphin..ni dolp-bin

joegrimjow said...

haha
macam2!

baincardin said...

Jom selamatkan harimau! ^_^

Post a Comment

letak komen yang besh besh je taw..:D

 

Aim-A .. Happily Ever After :D. Design By: SkinCorner