Monday, June 16, 2008

Sayang jgn laa buat hal....

Jumaat: 13th June 2008
Jam : 8.30 Malam
Venue : Sri Serdang, blakang Mc D

Aku : Ok kak, sy tunggu dlm kete je lah, akak pi laa hantar baju akak kat kedai tu eh...
Kak A : okey..
Aku : -- Matikan enjin kereta..tp still on kan bateri..duk lam kete..sambil Layan Hot.fm ...sms..calling2..

15 minit kendian

Kak A : K, dah siap..
Aku : -- Start enjin kete...byk kali start x mo idup...
aiseh kak, apsal x ley start ni..Sayang..jgn laa buat hal..malam dah ni...
Aku : Alamak kak..nak kne panggil abg**** ni..
Kak A : Tak payah mengade..tu..depan tu ade wokshop ..
Aku : Ok kak..pi jap..tunggu dlm kete tau...sambil nyalekan isyarat kecemasan..

Mekanik pun dtg..check2..mmg sah bateri weak...adeh..camno nih..malam2 plak nih..

Ah Beng : Bateri problem nih...
Aku : So camne neh...sambil betul2kan tudung..( sbb utama btulkan tudung adalah sbb Ah Beng
nih hensem..hehehe :P)
Ah Beng :Auto or manual?
Aku :Manual...
Ah Beng :Tolak laa...Masuk gear 3,tekan minyak..
Aku : Sy tolak?
Ah Beng : U reti buat ke?
Aku : tak..
Ah Beng : So..tolak laa...
Aku : --Sambil menyingsing lengan..--Akak, pegangkan handbeg saye nih..
Kak A : Okesh..

Huhuhuhuhuhu....Maka aku ngan kawan mekanik tu tolaklah bestari..First time dlm idup aku menolak kete...huhuhuhu..gambar adegan tolak kete x ley tunjuk sbb terlampau seksa gambarnye..hehheehhe :P tp aku tak tolak mane pun..kwn mekanik tu yg tolak :P

Maka..idup laa bestari aku....aku bagik laa upah RM20 kat Ah Beng yang hensem2 itu..hehehhe :P

Maka..bergerak lah bestari pulang ke Seri Kembangan dlm keadaan bateri weak...cuak jugak...

Bile semak2 rekod service..mmg patut tuka pun sbb perjalanan dah cecah 48,000km...( 2 tahun nyer milage..huhuhu )

Maka...

Skrng....

Setelah RM260 dilaburkan...( yang paling murah aku dpt kat sini..ade yg aku tanye sampai RM350..giler ape bateri RM350...bateri gune minyak ke hape neh..)


Sayang saye..myBestari kembali bernyawe dgn bateri GP free maintenance itu...




Ah Beng sedang cube membuka bateri lame...




Ni laa jename bateri kete aku skrg neh...




Close up bateri baru..




Bateri lame...suda tolak kat kedai Ah Beng...



Conclusion: Rajin2 la semak rekod maintenance kereta anda...hehehhe :P

6 kumbang & bunga:

13may said...

memang la....bateri cukup mahai sekrg nih....

aim-a said...

to 13may: yg tak tahan tu...harge yang 300 tu adalah brg yg same yg aku bley dpt dgn harge 260..tu yg amik je yg 260 tuh...
sme da mahai...nnt entah2 minyak itam pun naik rege..huhuhuhu...:(

ruru said...

boleh ku tahu sape abg****?? ngeh..ngeh..ngeh

aim-a said...

to ruru: hehehhe...biarlah rahsier..ngeh ngeh ngeh...:P

ad3ck said...

tu laa tau bawak je. da rosak baru terhegeh2 nak cari masalah dia ehehehehe jk. ;p.

aim-a said...

to ad3ck : hehehehe..ye pakcik..ni aku ngah bace manual kete laa neh :P

Post a Comment

letak komen yang besh besh je taw..:D

 

Aim-A .. Happily Ever After :D. Design By: SkinCorner